Jakie są różnice między amerykańskimi i europejskimi ciężarówkami

Jakie są różnice między amerykańskimi i europejskimi ciężarówkami

29 marca, 2023 Wyłączono przez admin

Nie trzeba być kierowcą ciężarówki, aby dostrzec rażące różnice między półciężarówkami amerykańskimi a europejskimi. Każda z nich ma inny kształt i styl, który służy innym celom jazdy. A z powodu różnic w przepisach i drogach, europejskie ciężarówki nie będą pracować w Stanach, a amerykańskie nie będą pracować w Europie. Przyjrzyjmy się szczegółom i różnicom półciężarówek z różnych części świata.

Amerykańskie półciężarówki są duże, i często bytowe

W Ameryce rozmiar ma znaczenie, zwłaszcza jeśli chodzi o półciężarówki. Im większe są, tym więcej mogą holować i tym szybciej mogą to robić. Nie tylko to, ale amerykańskie półciężarówki często mają przestrzeń życiową. Ta konwencjonalna konstrukcja kabiny, gdzie silnik znajduje się przed kierowcą, pozwala na więcej miejsca wewnątrz na przestrzeń sypialną i udogodnienia.

Istnieją dwa powody, dla których wiele półciężarówek posiada pomieszczenia mieszkalne. Na początek, amerykańskie półciężarówki mają tendencję do pokonywania dłuższych dystansów, co oznacza zatrzymywanie się na noc na przystankach. Ale głównym powodem posiadania pomieszczeń sypialnych jest to, że wielu kierowców ciężarówek żyje ze swojej platformy. Są oni nazywani właścicielami-operatorami i dostają pracę, gdy jadą wzdłuż trasy, wyznaczając swój własny kurs, aż w końcu wracają do swojego kraju.

Większość życia amerykańskiej ciężarówki spędza się na autostradach, gdzie pasy są szerokie, a drogi proste. Z tego powodu długi rozstaw osi ciężarówki jest dopuszczalny i zazwyczaj czyni jazdę znacznie bardziej znośną. Biorąc pod uwagę, że wolno im jeździć do 12 godzin na dobę, podczas gdy europejscy kierowcy ciężarówek mogą jeździć tylko 9 godzin, ten dodatkowy komfort jest ważny.

Europejskie ciężarówki są mniejsze i bardziej zwrotne

Amerykańskie ciężarówki

Jak wspomniano wcześniej, bardziej rygorystyczne przepisy w Europie sprawiają, że ciężarówki są inne. Na początek, europejska półciężarówka może mieć tylko 18,75 metra lub około 61 stóp. Tymczasem amerykańskie ciężarówki mogą ciągnąć wiele przyczep jednocześnie. Z powodu tych ograniczeń, europejskie ciężarówki muszą być mniejsze, aby mogły holować więcej ładunku. Biorąc pod uwagę, że amerykańskie kabiny mogą mieć 20 stóp długości, pozostaje tylko 40 stóp miejsca na ładunek.

Konstrukcja kabiny nad silnikiem w europejskich ciężarówkach pozwala na to, aby sama kabina miała mniej niż 10 stóp długości. Ponieważ właściciele-operatorzy są rzadkością, a godziny pracy są krótsze, europejskie ciężarówki nie wymagają dużych kabin sypialnych ani przestrzeni mieszkalnych. Krótsza kabina to także krótszy rozstaw osi, co poprawia właściwości jezdne.

Europa posiada system międzystanowy, ale drogi są bardziej wietrzne, a pasy ruchu węższe. Dlatego tak ważne jest, aby ciężarówka mogła poruszać się po wąskich ulicach miast, a konstrukcja z kabiną nad głową to umożliwia. Nie potrzebują one również masywnych silników.